onsdag 28 november 2007

Bra kinarestaruang i Göteborg!


Jag har hittat en bra kinarestaurang i Göteborg!
Canton House på Olivedalsgatan erbjuder vällagad kinesisk mat i en vacker och genuin miljö. Röda lyktor lyser upp den lilla lokalen som är möblerad med sidenklädda stolar och träbord. Det var en ruggig fredagkväll som jag och mitt sällskap begav oss dit. Vi fick det sista lediga bordet och blev placerade på den övre våningen där vi diskret kunde spana på de övriga gästerna. Det som skiljer Canton House från övriga kinarestaruanger är att de lagar från råvara till färdig maträtt - vid varje beställning. Man får vänta lite längre på maten men resultatet blev desto bättre. Till förrätt kan ni välja mellan dumplings, soppor och vårrullar. Wontonsoppan med räkdumplings var superb och nästa gång tänker jag testa friterade wantanknyten med sötsur sås. Till huvudrätt erbjuder de ett 40-tal olika ris- och nudelrätter. Allt från pekinganka med tunnbröd till krispig tofu smaksatt med chilisalt. Självklart serverar de även saké och kinesisk öl till maten, så det enda jag saknade var en fortune cookie att avsluta middagen med. Men det kanske de har införskaffat tills nästa gång...

1 kommentar:

Anonym sa...

o nu blev det stängt...

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=473293&ref=rss