måndag 7 januari 2008

Jelly Belly for my belly


Om du är sugen på lite mer färgsprakande bönor är kidney- eller soyabönor så prova Jelly Belly Jelly Beans! Denna gourmetgodis föddes 1976 i Los Angeles. Varje böna är sprängfylld med intensiva smaker och det är ett riktigt kulinariskt äventyr att äta sig igenom de 50 olika smakerna. Ät dem långsamt en och en. Om du känner dig manad för fler smakupplevelser kan du börja kombinera ihop bönorna till små efterrätter. På deras hemsida hittar du recept.

Några exempel:

Strawberry Milkshake:
1 A&W Cream Soda + 2 Strawberry Daiquiris

Blueberry Muffin:
2 Blueberry + 1 Buttered Popcorn

Tiramisu:
2 Cappucino + 1 A&W Cream Soda + 1 Chocolate Pudding

Två av mina favoritkombinationer är Toasted Marshmallow tillsammans med en Strawberry Cheesecake och Top Banana med en Peanutbutter. Dessutom är jag löjligt förtjust i Buttered Popcorn! I Göteborg hittar du Jelly Belly på Engelska butiken på Plantagegatan och ICA Focus i Gårda.

3 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Jag tycker definitivt att de vanliga bönorna är mer lockande, men jag råkar vara en riktig bönälskare. Färgglada och vackra att se på är det dock. Jag ska också ta en titt på deras sida och läsa lite mer om de koncentrerade bönorna. Bra inlägg om ett klokare 2008. Även om det är små steg vi tar, är det betydligt bättre än ingenting. Att äta vegetariskt och undvika bilkörning så mycket som det går är redan jättebra! Jag ska fundera på vad mina löften ska bli...

Ann-Louise sa...

Jag är oxå en vän av bönor och den ena bönan behöver inte utesluta den andra... Jelly Bellys är sensationella! Jag lovar dig.
Att sluta diska under rinnande vatten har varit svårare än vad jag hade trott. Numera samlas min smutsiga disk till enorma berg, men jag kämpar på.
Nya rutiner...

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar