lördag 5 april 2008

söt & skum

Jag är alltid nyfiken på nya smaker. Så när jag nyligen hittade en ovanlig torkad frukt på Curry House i Haga hajade jag till. Long Yan kallades den och enligt förpackningen skulle frukten vara "söt och god. Inte olikt russin och ätes som den är". Produkten tillverkas av Easter Harmony och på förpackningen kan man läsa följande:
"lugnar sinnet, effektiv mot sömnproblem och yrsel. Samt har positiva effekter på minnet".
Ett lugnt sinne och bättre minne tyckte jag lät bra och köpte varan. Smaken var väldigt speciell och krävde lite tillvänjning... Det stämde att frukten var söt, men den hade även en väldigt rökig smak som påminde om finsk tjärlakrits eller lapsangte. Förvisso är lapsangte gott men det här passade inte riktigt mina smaklökar... Fast jag har sovit riktigt gott de senaste nätterna och minnet är prima!

Inga kommentarer: